.:♥ тѕυηαмι ♥ ™:.
Navigations




Entries Profile Linkies

Thanks for stepping in. To know more bout me, click 'profile'. Don't be shy to leave opinions.


Jerit Sini








Credits!

BaseCode: Nurul AtiQah
Template: Najwa Arba
Others: One| Two|Three|


Please Don't Leave Me . :'(

Aku tak tau nak buat intro ape . Tapi papepon, kite semua tawu ade berape hari je lagi sebelum kita jumpa tahun yang baru, tahun 2014. Yes ! Tahun yang baru . Aku rase, 15 tahun aku hidup, tahun 2013 yang paling AWESOME sekali ! Aku tatau kenape , but 2013 is the year I like the most ! (For the time being)  



Tahun ni je, banyak masin , manis , pahit , masam yang aku lalui . Aku ta tau lha korang tau ke tak , tapi tahun ni aku ambik PMR . Aku tau bunyi die pelik , tapi , Yes ! Aku pernah menangis sebab penat gile . Kenape ? Pagi , Tengah hari, Petang , tade mase nak rehat . Malam pulak buat homework . (TIPU) Tapi aku ade jugak lha mase nak bermain , sementara nak sampai ke kelas kelas tusyen tu . Memang penat gile ahh . Bapak aku pernah jugak lha tegur, "Penat ke ?" Aku diam pandang cermin kete . PROTES lah konon . Hahaha . Aku jugak ade gitawu diri aku sendiri, "This is only for a few months . Okay ?" See . Kate kate semangat aku sepanjang tahun sebelum aku PMR . Tapi aku jahat jugak . Dah dekat dekat PMR , pegi ponteng kelas dekat Tusyen Centre , sebab nak pegi Kelas Tusyen dekat sekolah . HoHoHoHo . 



Setelah berpenat , menangis nangis selama 10 Bulan , Akhirnya aku keluar jugak dari Dewan Periksa tu . Yeay ! Yeay ! Yeay ! Nak dijadikan cerita , paper last kitorang KH . Bile aku dah keluar dari dewan tu , tah cane , aku telebih eksaited , aku jatuh terduduk macam nangka busuk . Nasib baik semua orang dah balik , ade kengkawan aku jee . Aku tatau lha rase ape . Tapi sakit lahh . Kawan aku semua macam "Awe , Kau okay kee ?" Aku da ketawa sampai nak pecah perut punya lah tanak orang risau . Hahaha . Belagak . *Saya Okay , Saya Dah Besar* Betul , saya dah besar . Hahaha .



Bila dah periksa , mesti lah ambik keputusan kan . Dua hari lepas , which is 19 of December , debaran semakin semakin menguasai diri kitorang yang lepas ber-PMR dan yuya yuya selepas tu . Kitorang bapak lah eksaited tambah pulak neves , semangad pi sekolah . Malam tu siap boleh otp dengan memembe nak pakai baju ape , kaler ape , baju yang macam mane , ade renda ke tade renda ke , reropol ke . Punye lah nak macing macing sebab nak ambek gambar sesame . Mane lah tawu last ke kitorang hari tu . Kan . Yang ni nak pi sana lah , yang tu nak pi situ . Memacam dah sekolah dorang pikir nak pegi form 4 nanti which is a week from now . 



2 jam jugak lah kitorang tunggu . Best sebab dapat jumpe memembe . Yang aku pulak dok pikir , "Nanti dapat slip , aku nak sorok mane ? Baju aku tade poket . Aduihh . Sumbat dalam mulut lah ." Dah lah eksyen macam tak rase pape . Bende lah kau ni Awe . Hahaha . Orang lain semua dah macam , "Aku risau lah . Aku risau lah ." Semua orang nak result yang cemerlang , gemilang , terbilang . Sape tanak kan ? Mesti lah nak buat parents bangga . Cikgu cikgu bangga dengan kita kann . Mase tu , semua orang berharap dapat result best best .



Bila cikgu dah panggil , pengetua buat ucapan alu-aluan , kitorang dapat tawu sekolah kitorang ade dua orang straight A . Tak temasuk aku .  Aku mase tu tah lah . Tak rase pape . aku ta tau kenape . Subjek yang aku paling tak confident aku boleh score , subject yang aku tak yang aku tak risau tu lah yang tak dapat . My mind was blank at that time . Aku memang tak pikir pape . Mase tu aku nak balik jee . Memang nak balik jee . Cikgu cikgu semua macam . "Awe , takpe , paling kurang Awe da berusaha" Cikgu . Saya okay . Saya dah besar .  Nak kate aku nangis ke , tade lah pulakk . Aku memang macam orang tade perasaan lahh .

Dear , parents , grandparents , uncle , auntie and all of my cousins , I'm sorry I didn't get like what you guys hope . Instead of making you proud of me , I made you guys cry . I'm so sorry .

 
Dah habis cerita pasal PMR aku nak citer pasal Encik Crush . Aku confess ke die doe . da ah rame orang mase tu . Ah ! Peduli ape aku , aku da lame nak gitawu die . Lepas dah tak peduli peduli tu , aku cakap "Aku suke kau ." Ade riaksi tekejut dan suke kat muke die . *Aku rase jee sebenarnye . Aku tak tengok pon muke die* Dia bagi banyak tapi . Sokay aku paham . Aku just nak kau tawu yang aku suke kau . Tu jee . Sokay kay . Confess dekat crush ni ibarat kentut tau . Kalau tahan teruk nanti , bile dah buang rase lega . Bende lah bagi contoh kentut . Benda lain tade ? Haishh .



Tahun ni , Ade jugak aku rase terkilan . 7 November , 2013 . Aku tenga seronok seronok hang out dengan membe membe aku , mandi dekad waterpark , main bowling , karok *Mase frust* , Someone I love is fighting for his life . Tambah terkilan , aku tak sempat jumpe beliau . Kalau aku tahu , mesti aku tak ikot pegi rombongan sekolah . Ya Allah . Aku ta tawu . Ape yang aku bole buat hanyalah sedekahkan Al-Fatihah . Semoga roh beliau ditempatkan bersama orang-orang yang beriman . Amin . 



So , seperti yang korang tawu , dalam post sebelum ni , Aku jadi RATU RAYA . Muahahahaha . Bangge .  Mestilah . Macam mane aku terpilih aku tatau . Aku bukan ade sangat pon . Menyorok jee . Hahahahaha . Yang pasal ni tanak cakap banyak , sebab aku da post sebelom ni .



Baru-baru ni , kitorang , 3 Alfa SMKJ21 2013 , ade buat barbecue , kami kami je lah . Takdelah baru mane , 24 November . Seperti biase , Tukang bakar kitorang mestilah Epul . Dia tengah bakar ayam , aku da tadah pinggan sebab nak yang baru angkad . Spesel lah konon . Orang lain punye dah sejuk , aku pepanas lagi . Hohohoho . 



31 November , aku jadi Candy Girl dekat Bagan Lalang , Selangor . Wedding pakcik aku punye kakak . Anak sedare dorang yang laki laki , hensem doe . Hahahahaha .  *Gatal nak kawen da ke Awe woii ?* 



Ape lagi jadik 2013 ? Aku pon tak ingat . Ni je aku ingat . Setiap gambar ade cerita kan ? So aku post gambar aku dari awal tahun sempai le ni . See what experience made me . Kalau ade gambar tah pape tu , biaselah budak budak . Hahaha . Scroll lah korang kalau rajin . Muahahahahahahhhhhh . 
































Aku  da cube susun ikot mase diambil , ade jugak yang salah susun tu . Hahaha . Kbaii .


Goodbye 2013 .